اطلاعیە کمیتە مرکزی کومەلە در رد منشور رضا پهلوی و هوادارانش و سوء‌ استفادە ناروا از نام “کومەلە”

331879453 1000235887621543 2898537554500132488 n

روز جمعە ١٠ مارس ٢٠٢٣ بیانیە کم‌مایەای که نشان‌دهنده توافقات سوداگرانه و نان به قرض دادن فرصت‌طلبانه امضاء کنندگان آن به همدیگر است، تحت عنوان “منشور همبستگی…” در ١٧ بند توسط رضا پهلوی فرزند دیکتاتور سابق ایران و پنج تن از همفکرانش انتشار یافت.
تا آنجائیکه به محتوای واقعی این منشور بر میگردد، کوچکترین همسویی با جهت‌گیری انقلاب رهائی‌بخش “زن، زندگی، آزادی” ندارد. این توافقنامە خواست و مطالبات مردم تحت ستم، کارگران، زنان، جوانان، ملت‌های تحت ستم و از جملە مردم ستمدیدە کردستان را نمایندگی نمی‌کند. این “منشور” با ادغام سپاەپاسداران در ارتش کە فریبکارانه تحت عنوان «انحلال سپاەپاسداران» از آن نام برده می‌شود، یکی از ستون‌های اصلی استبداد و سرکوب، یعنی ارتش را محفوظ و از هم‌اکنون آن را بعنوان حامی و حافظ نظام مورد نظر منشور نویسان پاس می‌دارد. وظیفە چنین ارتشی بنا به مفاد همین توافقنامه نه دفاع از مرزها در مقابل تجاوز خارجی، بلکه حفظ یکپارچگی سرزمین ایران تعریف شده است.
تردیدی نیست کە “منشور” رضا پهلوی و یارانش اساسا برای کسب مقبولیت در نزد قدرتهای بزرگ تدوین شده است. امضاء‌کنندگان این منشور هدف مشترک خود را وارد شدن در معاملات پشت پردە برای شکل دادن به بدیل جایگزین جمهوری اسلامی قرار دادەاند. هدفی که به عنوان «رایزنی با دولت‌های دموکراتیک» از آن نام می‌برند. بە این ترتیب آنها عملا تلاش می‌کنند مردم را در انتظار و چشم براە رایزنیهای خود نگهدارند و آنها را از تداوم جنبش در مسیری کە می‌پیماید باز دارند. اما همه شواهد حاکی از آن است که امضاء‌کنندگان با منشورشان آب در هاون می‌کوبند. آنها نە توسط قدرت‌های امپریالیستی محلی از اعراب خواهند داشت و نە مردم مبارز و سرنگونی طلب انقلاب “ژینا” اهمیتی برای آنها قائل خواهند شد.
اما نکتە حائز اهمیت در رابطە با این منشور و جمع شش نفرە، استفادە ناروا از نام “کومەلە” توسط آقای عبداللە مهتدی است. آقای مهتدی کە در کمپ جریان راست و پروغرب اپوزسیون جمهوری اسلامی جایگاهی برای خود و توهماتش یافتە است، جریان خوشنام، معتبر، چپ و سوسیالیست کومەلە در جنبش انقلابی کردستان و ایران را دستمایە معاملەگری و زدوبند با جریان راست و ناسیونالیست عظمت‌طلب اپوزسیون جمهوری اسلامی قرار داده است. نباید اجازه داد تاریخ ۵۳ سالە حیات سیاسی سرشار از مبارزە و فداکاری هزاران انسان جانباختە و هزاران رزمندە در قید حیات در حاکمیت دو استبداد سلطنتی و اسلامی همراە با میلیونها مردم ستمکش و رنجدیدە کردستان اینگونه مورد بهره برداری نامسئولانه قرار گیرد.
کمیتەمرکزی کومەلە ضمن رد اصولی منشور اعلام شده، اعلام می‌دارد کە امضای آقای عبدالله مهتدی بە عنوان دبیرکل حزبی کە با نام کومەلە فعالیت میکند در پای منشور، هیچگونە ربطی بە کومەلە و سیاست‌های شناختە شدە آن کە وی بیش از ٢٣ سال است از تاریخ و سنت‌های انقلابی و افتخار آفرین آن عدول کردە است، ندارد.
کمیتە مرکزی کومەلە _سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
شنبە ٢٠ اسفند ١٤٠١
١١ مارس ٢٠٢٣

کولبرنیوز

Next Post

۱۱ کشته و ۳ زخمی بر اثر برخورد سواری حامل کارگران با کامیون

ی مارس 12 , 2023
در اثر برخورد خودرو سواری حامل کارگران با یک کامیون، ۱۰ کارگر به همراه راننده جان باختند و۳ نفر دیگر مصدوم شدند. بنابر گزارش منتشرشده، بر اثر برخورد سواری حامل کارگران مهاجر با یک کامیون در محور نی‌ریز فارس به سیرجان در استان کرمان، ۱۰ کارگر جان باختند و سه […]
photo 2023 03 12 11 42 14

You May Like