آتش سوزی در یک مَنڈی در شهر گُشت سراوان + ویدئو

یک مندی (محل دپوی سوخت) در شهر گشت واقع در شهرستان سراوان دچار حریق شد.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، صبح امروز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲، یک مندی (محل دپوی سوخت) در شهر گشت واقع در شهرستان سراوان دچار حریق شد. این حادثه تلفات جانی نداشته اما خسارت مالی سنگینی برای سوختبران بر جای گذاشته است.

مَنڈی در زبان بلوچی به محلی گفته می‌شود که سوخت در آنجا ذخیره شده و سپس سوختبران از آنجا خرید کرده و به کسب و کار مشغول می‌شوند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

بانە؛ زخمی شدن ٧ کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ش نوامبر 11 , 2023
شامگاه امروز شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲، ٧ کولبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز «هنگه‌ژال» بانه به شدت زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه امروز شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز «هنگه‌ژال» بانه بسوی دسته‌ای از کولبران آتش گشوده و دست‌کم ٧ کولبر را با سلاح […]
IMG 3285

You May Like