مفقود شدن یک کودک سوختبر در رودخانه پیرکور، سرباز

یک کودک سوختبر پس از گرفتار شدن در سیلاب پیرکور شهرستان سرباز، مفقود شد.

image 44

به گزارش کولبرنیوز، پنج‌شنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۲، یک کودک سوختبر بلوچ بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه منطقه مرزی پیرکور از توابع شهرستان سرباز ناپدید شده است. هویت این کودک سوختبر “بالاچ اربابی” ۱۶ ساله و اهل روستای دزک سراوان می‌باشد.
این کودک سوختبر بعنوان شاگرد با یکی از بستگان خود جهت تامین کمک هزینه‌های خانواده‌اش در ازای مبلغی ناچیز به سوختبری روی برده است.
لازم به ذکر است که در پی بارندگی‌های سنگین اخیر در منطقه مرزی بلوچستان در شهرستان سرباز بسیاری از سوختبران پس از گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست داده‌اند و ده‌ها خودرو نیز طعمه سیلاب شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

جانباختن یک سوختبر نوجوان بلوچ در محور سفیدآبه

د جولای 31 , 2023
یک سوختبر نوجوان بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور سفیدآبه به نهبندان جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، صبح روز دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف و آتش‌سوزی یک خودرو سوختبر در محور سفیدآبه به نهبندان یک سوختبر نوجوان بلوچ در آتش سوخت و جان خود […]
msg 1143457715 67098

You May Like