جانباختن یک سوختبر نوجوان بلوچ در محور سفیدآبه

msg 1143457715 67098

یک سوختبر نوجوان بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور سفیدآبه به نهبندان جانش را از دست داد.

به گزارش کولبرنیوز، صبح روز دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف و آتش‌سوزی یک خودرو سوختبر در محور سفیدآبه به نهبندان یک سوختبر نوجوان بلوچ در آتش سوخت و جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر بلوچ “حبیب‌الله براهویی” ۲۰ ساله اهل و ساکن منطقه برجک از توابع شهرستان نهبندان می‌باشد.
لازم به ذکر است که، طی روزهای اخیر بر اثر بارندگی و سیلاب دستکم ۲۰ سوختبر کشته و ناپدید شدند و ده‌ها خودروی سوختبران در سیلاب بطور کامل از بین رفته است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ انتقال خالد محمدی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به سلول انفرادی زندان مرکزی سقز

د جولای 31 , 2023
خالد محمدی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به سلول انفرادی زندان مرکزی شهر سقز منتقل شده است. به گزارش کولبرنیوز، از حدود دو هفته قبل، خالد محمدی شهروند اهل روستای ترجان از توابع شهر سقز، از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به سلول انفرادی زندان مرکزی شهر سقز منتقل […]
msg 1143457715 67102

You May Like