زاهدان؛ جان باختن یک سوختبر در پی واژگونی و آتش‌سوزی خودرو+ویدیو

صبح روز سەشنبە ٢٨ شهریورماه ١٤٠٢، یک سوختبر در پی واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در محور زاهدان بە خاش جان خود را از دست داد.

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، صبح روز سەشنبە ٢٨ شهریورماه ١٤٠٢، یک دستگاه خودرو پراید سوختبر پس از انحراف از جادە در محور زاهدان بە خاش دچار واژگونی و آتش‌سوزی شدە و در پی آن یک سوختبر جان خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش، هویت این سوختبر جان‌باخته «احمد جمالزایی» ،۳۴ ساله، فرزند صفر، متاهل و دارای دو فرزند، اهل نهبندان و ساکن زاهدان می‌باشد.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.
گزارشات داخلی وابسته به حکومت نیز در سال ۱۴۰۱، از جانباختن دست‌کم ١٦٨ سوختبر بلوچ تنها در محور ایرانشهر– سرباز خبر دادەاند.

کولبرنیوز

Next Post

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت عرفان براتی، دانش‌آموز ١٧ سالە

چ سپتامبر 20 , 2023
علیرغم گذشت یک هفتە از بازداشت عرفان براتی، دانش‌آموز ١٧ سالە اهل بجنورد، کماکان از سرنوشت این نوجوان اطلاعی در دست نیست. بە گزارش کولبرنیوز، علیرغم گذشت یک هفتە از بازداشت عرفان براتی، دانش‌آموز ١٧ سالە اهل بجنورد از توابع استان خراسان شمالی، کماکان از سرنوشت این نوجوان اطلاعی در […]
photo 2023 09 20 15 44 02

You May Like