وضعیت نگران کننده لیلا حسین‌زاده در سیزدهمین روز اعتصاب دارو

از آغاز اعتصاب داروی لیلا حسین‌زاده عوارض گوارشی بیماری او همچون خونریزی و درد در ناحیه شکم تشدید شده است و اختلال دید و درد شدید چشم‌ها، کبودی‌های دست و عارضه‌های پوستی در قسمت پا از دیگر عوارض مصرف نکردن داروها و عدم رسیدگی پزشکی است که هر روز رو به وخامت می‌رود.

حسین‌زاده edited

به گزارش کولبر نیوز امروز یک‌شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱، لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز در سیزدهمین روز از اعتصاب داروی خود در وضعیت وخیم سلامتی قرار دارد. از آغاز اعتصاب داروی لیلا حسین‌زاده عوارض گوارشی بیماری او همچون خونریزی و درد در ناحیه شکم تشدید شده است و اختلال دید و درد شدید چشم‌ها، کبودی‌های دست عارضه‌های پوستی در قسمت پا از دیگر عوارض مصرف نکردن داروها و عدم رسیدگی پزشکی است که هر روز رو به وخامت می‌رود.

لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز از روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ١۴٠١ در اعتراض به فریبکاری پزشکی و عدم دریافت داروی مناسب دست به اعتصاب دارو زدە است و همچنان در اعتصاب بسر می‌برد.

پیشتر ابولفضل حسین‌زاده، برادر لیلا حسین‌زاده گفتە بود کە نیروهای امنیتی و کادر درمانی زندان عادل‌آباد شیراز، پس از اعزام لیلا حسین‌زاده به دکتر، قبل از انجام هرگونه آزمایش تشخیصی و بدون اجازه و اطلاع او دُز بالای کورتون به او داده‌اند. این در حالی است که دُز بالای کورتون علائم بیماری را می‌پوشاند و نتایج آزمایش را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در ادامه آقای حسین‌زاده اشاره کرده بود که نیروهای زندان لیلا حسین‌زاده را تحت فشار قرار داده و به او گفته‌اند که به انجام آزمایشات داخل زندان با امکانات کم تن دهد.
آقای حسین‌زاده همچنین گفتە بود به دلیل شرایط زندان امکان استفاده یکی از داروهای حیاتی از لیلا سلب شده است و تشخیص و درمان بیماری این فعال دانشجویی کاملاً تحت تاثیر خواست دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته و چنان هر بار آسیبی جدیدی برای او رقم می‌زنند.
لازم به ذکر است که در چند ماه گذشته این دومین اعتصاب لیلا حسین‌زاده می‌باشد. ایشان پیشتر نیز به دلیل امتناع از قاعدەی حجاب اجباری در ملاقات با پدرش، از حق برقراری تماس محروم شده و در اعتراض به این اقدام ناعادلانه از روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه به مدت پنج روز دست به اعتصاب غذای تر زدە بود.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت شد و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.
لیلا حسین‌زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به دلیل بروز بیماری صعب‌العلاج «خودایمنی» مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته و از زندان آزاد شده بود. با این حال این دومین بار است که علی‌رغم به رسمیت شناخته شدن بیماری‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت می‌شود.
این فعال صنفی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود که نهایتا به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی، دو بار در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل عدم تحمل کیفر شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

بازداشت یک شهروند اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی

ی ژانویه 1 , 2023
آزاد فلاتی شهروند اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. بنا به گزارش دریافتی آزاد فلاتی اهل سنندج و ساکن محله حاجی‌آباد که پیشتر توسط اداره اطلاعات سنندج بازداشت و پس از سپری کردن یک ماه در سلول انفرادی روز ۸ دی‌ماه با قید وثیقه ۱ میلیار تومانی آزاد شده […]
فلاتی edited

You May Like