ادامه بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری “عباس هاشم‌پور”

پس از گذشت ٦٣ روز عباس هاشم‌پور فعال کارگری ، همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد.

هاشم‌پور2 edited

به گزارش کولبر نیوز روز پنج‌شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی شهر اشنویه در جریان اعتراضات مردمی این شهر به کشته شدن ژینا امینی توسط نیروهای سرکوبگر گشت ارشاد، عباس هاشم‌پور از فعالین کارگری و محیط‌زیستی شناخته شده این شهر را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

آقای هاشم‌پور پیشتر نیز بارها به دلیل فعالیت‌های مدنی و کارگری دستگیر و از سوی نهادهای امنیتی مورد بازجویی قرار گرفته است.
او در تاریخ نهم فروردین ماه ۱۳۸۹ به همراه شش نفر دیگر از اعضای کمیته هماهنگی و فعالین کارگری به شعبه دو دادگاه عمومی شهرستان اشنویه احضار شدند. این هفت نفر به نام آقايان عیسی ابراهیم‌زاده، رحمان ابراهیم‌زاده، رحمان تنها، فتاح سلیمانی، حسین بیروتی و صمد احمدپور که در اسفند ماه ۱۳۸۸ به اتهام “عضویت در کمیته هماهنگی و فعالیت کارگری و اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه و در نهایت از بابت اتهامات وارده تبرئه شدند.

هاشم‌پور1 edited

این فعال کارگری بار دیگر نیز در خردادماه ۱۳۹۱ در پی یورش نیروهای امنیتی تهران به مجمع عمومی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری به همراه بیش از پنجاه نفر دیگر از اعضای این تشکل مستقل کارگری در کرج بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

اداره اطلاعات شهر اشنویه روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ عباس هاشم‌پور، فعال کارگری را احضار کرده و به او گفته‌ بودند که جمع‌آوری کمک‌‌ برای سیل‌زدگان را متوقف کند. اداره اطلاعات اشنویه عباس هاشم‌پور را به صورت تلفنی احضار و به او گفته‌‌ بودند که نباید بدون مجوز اقدام به جمع‌آوری کمک برای مردم سیل‌زده کند و فعالیت کمپین جمع آوری کمک به سیل‌زدگان سرپل‌ذهاب را متوقف کند».

کولبرنیوز

Next Post

وضعیت نگران‌کننده یاشار توحیدی در زندان اوین

ج دسامبر 2 , 2022
یاشار توحیدی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که در شب آتش‌سوزی زندان اوین با تیراندازی نیروهای سرکوبگر زخمی شده بود در وضعیت وخیم سلامتی قرار دارد و از خدمات درمانی محروم می‌باشد. به گزارش کولبر نیوز امروز پنج‌شنبه دهم آذرماه ١۴٠١، یاشار توحیدی دانشجوی مهندسی هوافضای دانشگاه آزاد واحد […]
d

You May Like