٧٣ روز بازداشت «عثمان اسماعیلی» در شرایط وخیم جسمانی

«عثمان اسماعیلی» فعال کارگری اهل سقز، در حالی ٧٣ روز از حکم حکم‌ ١۶ ماه حبس تعزیری‌ خود را سپری کرد که در شرایط وخیم جسمانی قرار دارد.

عثمان اسماعیلی در شرایط وخیم جسمانی

به‌گزارش کولبرنیوز «عثمان اسماعیلی» در حالی در زندان سقز حکم خود را سپری می‌کند که وی مبتلا به بیماری فتق اینگوینال است و همزمان نیز از آسم شدید، بیماری قلبی و رماتیسم رنج می‌برد.
کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی فعال کارگری دربند پیش‌تر نیز طی اطلاعیه‌ای ضمن تایید بیماری آقای اسماعیلی، اعلام داشته بود که پزشک قانونی رژیم در سقز، طی نامه‌ای وخامت جسمانی «عثمان اسماعیلی» و مبتلا شدن ایشان به بیماری فتق اینگوینال را به اطلاع مسئولین زندان رسانده و هشدار داده‌بودند که وی باید زودتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
«عثمان اسماعیلی»، پیش‌تر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهر به ریاست قاضی “مصطفایی” از بابت اتهام «عضویت در کومه‌له» به ۳۱ ماه و پانزده روز حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت و سخنرانی در مراسم خاکسپاری «ژینا امینی» به ۷ ماه و پانزده روز حبس تعزیری محکوم شد.
بر اساس این حکم و با عنایت به وجود جهات تخفیف مندرج در ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ از جمله وضعیت سنی متهم و متاهل بودن نامبرده به استناد ماده اخیر الاشاره و ماده ۶ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب سال ۱۳۹۹ ناظر بر ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ مجازات حبس اشد فوق به تحمل ۱۶ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی کاهش یافت.
آقای اسماعیلی روز دوشنبه ٢٢ آبان‌ماه ۱۴۰٢، پس از مراجعه به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهر سقز جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و راهی زندان این شهر شد.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ وضعیت وخیم یک کودک‌کولبر زخمی

پ ژانویه 25 , 2024
یک کودک‌کولبر مریوانی پس از مجروحیت ناشی از تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم اکنون با وخامت جراحت روبرو است. به‌گزارش کولبر‌نیوز «فردین مریوانی» کودک‌کولبر ۱۶ ساله، روز چهارشنبه ٩ آبان‌ماه ١۴۰۲ در نزدیکی “ساوجی” و “میرگه‌دریژ” مریوان براثر اصابت گلوله نیروهای هنگ‌مرزی رژیم از ناحیه پا به شدت مجروح شد.براساس این […]
وخیم یک کودک‌کولبر زخمی

You May Like