دیدار سفیر فرانسه با سسیل کوهلر فعال سندیکایی فرانسوی در زندان اوین

نیکلا روش سفیر فرانسه در تهران توانست با سسیل کوهلر معلم و فعال سندیکایی فرانسه در زندان اوین دیدار کند.

a

به گزارش کولبر نیوز به نقل از کمیته آزادی برای سسیل، روز چهارشنبه دوم آذرماه ١۴٠١،نیکلا روش سفیر فرانسه در تهران توانست برای نخستین بار با سسیل کوهلر، معلم و فعال سندیکایی فرانسوی در زندان اوین دیدار کند. به گفته کمیته “آزادی برای سسیل” این دیدار ده دقیقه به طول کشیده است.

سسیل کوهلر و همراهش ژاک پاری ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در تهران دستگیر شدند. نهادهای امنیتی آن‌ها را به جاسوسی متهم کرده و آن‌ها را بازداشت و جهت بازجویی به زندان اوین منتقل کردند.

طی بیش از شش ماه بازداشت این نخستین باری بود که این فعال سندیکایی با فردی خارج از زندان گفت‌وگو کرده است. کمیته “آزادی برای سسیل” افزوده است که: کوهلر در جریان آتش‌سوزی مرگباری که در ۲۳ مهرماه در زندان اوین رخ داد، آن‌جا بوده است. این کمیته همچنین گفته است سسیل کوهلر با چندین زن در یک سلول مشترک به‌سر می‌برد و چندین ماه را در سلول انفرادی گذرانده که به‌عنوان شکنجه محسوب می‌شود و برخلاف قوانین و استانداردهای سازمان ملل است.
این کمیته همچنین یادآوری کرد که خانم کوهلر تاکنون به وکیل مستقل دسترسی نداشته و نتوانسته است با خانواده‌اش تماس داشته باشد.

در همین رابطه نیز مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که: دو جاسوس فرانسوی دستگیرشده همچنان در بازداشت هستند و پرونده آن‌ها در مرحله تصمیم‌گیری نهایی است.
نیروهای امنیتی فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران را که با سسیل کوهلر و ژاک پاری دیدار داشتند، را “جاسوسی” اعلام و این فعالان را هم بازداشت کرده‌ و برای آن‌ها احکام سنگین زندان صادر کرده‌اند. .

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه مشترک چهار تشکل مستقل بازنشستگان

د نوامبر 28 , 2022
بیانیه مشترک چهار تشکل مستقل بازنشستگان کف خیابان پاسخ خواهیم داد! بیش از دو ماه از اعتراضات مردمی در سال ۱۴۰۱ و چند سال از اعتراضات کارگران و معلمان شاغل و بازنشسته می‌گذرد، نه تنها پاسخ شایسته داده نشده بلکه تعدادی از آنان بازداشت و زندانی و یا با وثیقه […]
مشترک چهار تشکل مستقل بازنشستگان

You May Like