ایرانشهر-سرباز؛ جان باختن سه سوختبر بلوچ در یک سانحه جاده‌ای

در یک سانحه جاده‌ای در محور ایرانشهر به سرباز، سه سوختبر بلوچ جان باختند.

photo 2024 04 15 19 30 39

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، برخورد یک دستگاه خودرو سوختبر پژو ۴۰۵ سوختبر با خودرو پراید در محور ایرانشهر به سرباز منجر به آتش‌سوزی این دو خودرو شده و در این حادثه سه سوختبر بلوچ، جان خود را از دست دادند.
تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت این سه سوختبر جانباخته اطلاعی حاصل نشده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سرباز-راسک؛ احراز هویت سوختبر جانباخته در سانحه جاده‌ای

د آوریل 15 , 2024
در یک سانحه جاده‌ای در محور سرباز به راسک، یک دانش‌آموز و یک سوختبر بلوچ جان‌ خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، سوختبر بلوچی که در سانحه جا‌ده‌ای روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در محور سرباز به راسک به شدت مجروح شده بود، بر […]
photo 2024 04 15 19 35 00

You May Like