کشته شدن یک سوختبر در شهرستان قاین+ویدیو

یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی و واژگونی خودرو در محور شهرستان قاین جانش را از دست داد.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش بامداد روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای مرصاد در شهرستان قاین به سمت یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ سوختبر در محور شهرستان قاین که منجر به واژگونی آن شد راننده سوختبر زنده زنده در شعله‌های آتش جان خو را از دست داد. هویت این سوختبر “افشین سنچولی” اهل زابل احراز شده است.
به گفته منابع محلی: ماموران یگان تکاوری مرصاد در محدوده ایست و‌ بازرسی قاین بدون ایست و هشدار قبلی اقدام به تیراندازی و سپس فرار کردند که خودرو این سوختبر از جاده منحرف و دچار انفجار شد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ آزادی آکو حمیدی با تودیع وثیقه از زندان

س جولای 18 , 2023
آکو حمیدی شهروند بازداشتی با تودیع وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه ٢۶ تیرماه ۱۴۰۲، آکو حمیدی با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد.این شهروند به همراه چند تن […]
photo 2023 07 18 07 50 52

You May Like