بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری بازداشتی عباس هاشم‌پور

پس از گذشت شش روز از زمان بازداشت عباس هاشم‌پور از فعالین کارگری و محیط‌ زیستی شهر اشنویه، هنوز از وضعیت او خبری در دسترس نمی‌باشد.

photo 2022 10 04 13 14 13

به گزارش کولبر نیوز روز پنج‌شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی شهر اشنویه در جریان اعتراضات مردمی این شهر به کشته شدن ژینا امینی توسط نیروهای سرکوبگر گشت ارشاد، عباس هاشم‌پور از فعالین کارگری و محیط‌زیستی شناخته این شهر را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند. از زمان دستگیری تا زمان تنظیم این خبر که شش روز می‌گذرد هنوز خبری از وضعیت و مکان بازداشت این فعال کارگری در دسترس نمی‌باشد.
عباس هاشم‌پور از فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و هم چنین عضو گروه کوهنوردی پیشرو شهر اشنویه می‌باشد.

آقای هاشم‌پور پیشتر نیز بارها به دلیل فعالیت‌های مدنی و کارگری دستگیر و از سوی نهادهای امنیتی مورو بازجویی قرار گرفته است.

او در تاریخ نهم فروردین ماه ۱۳۸۹ به همراه شش نفر دیگر از اعضای کمیته هماهنگی و فعالین کارگری به شعبه دو دادگاه عمومی شهرستان اشنویه احضار شدند این هفت نفر به نام آقايان عیسی ابراهیم‌زاده، رحمان ابراهیم‌زاده، رحمان تنها، فتاح سلیمانی، حسین بیروتی و صمد احمدپور که در اسفند ماه ۱۳۸۸چند روزی در بازداشت بودند به اتهام “عضویت در کمیته هماهنگی و فعالیت کارگری و اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه شدند که در نهایت از بابت اتهامات وارده تبرئه شدند.

این فعال کارگری بار دیگر نیز در خردادماه ۱۳۹۱ در پی یورش نیروهای امنیتی تهران به مجمع عمومی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری به همراه بیش از پنجاه نفر دیگر از اعضای این تشکل مستقل کارگری در کرج بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

اداره اطلاعات شهر اشنویه روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ عباس هاشم‌پور، فعال کارگری را احضار کرده و به گفته‌ بودند که جمع‌آوری کمک‌‌ برای سیل‌زدگان را متوقف کند. اداره اطلاعات اشنویه عباس هاشم‌پور را به صورت تلفنی احضار و به او گفته‌‌ بودند که نباید بدون مجوز اقدام به جمع‌آوری کمک برای مردم سیل‌زده کند و فعالیت کمپین جمع آوری کمک به سیل‌زدگان سرپل‌ذهاب را متوقف کند».

کولبرنیوز

Next Post

احضار حسین پیروتی به اداره اطلاعات اشنویه

س اکتبر 4 , 2022
حسین پیروتی از فعالین کارگری و محیط‌ زیستی شهر اشنویه به اداره اطلاعات این شهر احضار شد. به گزارش کولبر نیوز، روز شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی شهر اشنویه از طریق تماس تلفنی، حسین پیروتی زندانی سیاسی سابق و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری […]
photo 2022 10 04 14 33 17

You May Like