دلگان؛ جانباختن دو سوختبر بلوچ بر اثر شدت جراحات وارده

دو سوختبر بلوچ مجروح بر اثر واژگونی و آتش گرفتن خودرو در محور دلگان به ایرانشهر، جان خود را از دست دادند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دو سوختبر بلوچ که بر اثر واژگونی و آتش گرفتن خودرو در محور دلگان به ایرانشهر در شامگاه ٣ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دچار سوختگی شدید و جراحت شده بودند در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

هویت این دو سوختبر، «اردشیر ایرندگانی» ۲۳ ساله فرزند رستم و «اسماعیل براهویی گنگوزی» ٢٣ ساله، فرزند بهزاد، هر دو اهل شهرستان ایرانشهر توسط حال وش احراز شده‌اند.

به گفته منابع محلی: «شامگاه روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت خودروی سواری تیبای این دو سوختبر در بیست کیلومتری دلگان در محور ایرانشهر واژگون و دچار آتش سوزی شده و سرنشینان خودرو با وضعیت جسمانی نامناسب ناشی از سوختگی به بیمارستان خاتم ایرانشهر منتقل شده‌ و‌ روز گذشت هر دو در مدت زمان چند ساعته جان خود را در این بیمارستان از دست دادند.»
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

زاهدان؛ جان باختن یک کودک بلوچ بر اثر خفگی در تانکر بنزین

پ آوریل 25 , 2024
یک کودک ١٣ ساله اهل شیرآباد زاهدان، هنگام پر کردن یک بطری، بر اثر استشمام گاز بنزین جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال وش، روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک بلوچ در منطقه قطار خنجک زاهدان در تانکر بنزین بر اثر خفگی […]
photo 2024 04 25 13 16 29

You May Like