سرباز؛ کشته و زخمی شدن ۴ شهروند بلوچ از جمله یک سوختبر

بر اثر برخورد دو خودرو در شهرستان سرباز، چهار شهروند بلوچ از جمله یک سوختبر، کشته و مجروح شدند.

2024 04 25 15.47.52

به گزارش کولبرنیوز، روز گذشته ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، برخورد یک دستگاه خودروی پژو پارس و یک دستگاه خودروی وانت سوختبر در محور سرباز به راسک یک شهروند بلوچ از سرنشینان خودروی سواری جان باخته و سه نفر از جمله تک سرنشین خودروی سوختبر مجروح شدند. 

از هویت شهروندان حادثه دیده تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست ولی گفته می‌شود که سرنشینان خودروی پژو پارس از اهالی شهرستان سیب سوران و همگی اعضای یک خانواده بوده‌اند و راننده خودروی سوختبر اهل خاش بوده است. 

این حادثه حوالی روستای بندان در محور سرباز به راسک رخ داده و مجروحین حادثه نیز به بیمارستان خاتم الانبیا پهره (ايرانشهر) منتقل شده‌اند.

گفتنی است که حال شهروند سوختبر نیز بدلیل وارد شدن ضربه به سر وخیم گزارش شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

زرآباد؛ جانباختن یک کودک بلوچ در منطقه کهیر 

پ آوریل 25 , 2024
یک کودک بلوچ در روستای بیر واقع در منطقه کهیر شهرستان زرآباد بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک بلوچ در روستای بیر واقع در منطقه کهیر شهرستان زرآباد بر اثر غرق شدگی جان خود را از […]
2024 04 25 16.05.58

You May Like