دشتیاری؛ جانباختن یک کودک بلوچ بر اثر سقوط در هوتگ

یک کودک ۱۱ ساله بلوچ در شهرستان دشتیاری بر اثر سقوط در هوتگ (گودال آب) غرق شده و جان خود را از دست داد.

photo1714056550

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک بلوچ بر اثر سقوط به داخل هوتگ جان خود را از دست داد. هویت این کودک بلوچ “یسنا شیخ” ١١ ساله فرزند عبدالمجید و اهل روستای رانک از توابع بخش پلان شهرستان دشتیاری می‌باشد. بر اساس این گزارش، یسنا برای تفریح از منزل خارج شده و به دلیل لغزنده بودن محل نزدیک به هوتگ به داخل آن سقوط کرده و بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده است.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.
هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

راسک؛ ضرب و جرح و بازداشت یک سوختبر بلوچ

پ آوریل 25 , 2024
نیروهای نظامی رژیم در ایست بازرسی راسک، اقدام بە ضرب و جرح و بازداشت یک سوختبر بلوچ کردند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، شامگاه سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی مستقر در ایست و بازرسی ورودی شهر راسک یک سوختبر بلوچ را از خودرو پیاده کرده، مورد […]
photo 2024 04 25 16 44 56

You May Like