پیرانشهر؛ اجرای حکم حبس چهار زندانی انقلاب ژینا

چهار شهروند اهل روستای “پسوه” پیرانشهر که در جریان انقلاب ژینا محکوم شده بودند جهت اجرای حکم حبس بازداشت شدند.

حکم حبس چهار زندانی خیزش ژینا

به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، چهار شهروند پیرانشهری با هویت «آرام خالدی‌نسب» ٢٣ ساله، «احسان گلابی» ٢۰ ساله، «محمد (دیاکو) ابراهیمی» ٢٩ ساله و «هیوا محمودی» ٣٢ ساله جهت اجرای حکم خود بازداشت و به زندان نقده منتقل شدند.

بنابه این گزارش «آرام خالدی‌نسب» به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کورد مخالف حکومت ایران” به ٢ سال و هشت ماه حبس، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور” به سه سال و هفت ماه حبس و “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف حکومت ایران” به هشت ماه حبس محکوم گردید. همچنین «احسان گلابی» و «محمد (دیاکو) ابراهیمی» به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کورد اپوزیسیون حکومت ایران” به پنج سال حبس، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور” به پنج سال حبس، “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف حکومت ایران” به یکسال حبس و “تصویربرداری از اماکن دولتی” به ٣ سال حبس محکوم شده‌اند.
«هیوا محمودی» نیز به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور” به دو سال حبس محکوم شده است.

لازم به ذکر است که این چهار شهروند اواسط مهرماه سال ۱۴۰۲ در ارتباط با انقلاب ژینا توسط نهادهای امنیتی رژیم بازداشت شده بودند.

کولبرنیوز

Next Post

هورامان؛ زخمی شدن یک کولبر دیگر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

پ آوریل 25 , 2024
یک کولبر دیگر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، بامداد پنج‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان یک کولبر زخمی شد. هویت این کولبر «طاهر کریمی» حدوداً ٣۴ ساله، متاهل و اهل شهر […]
2024 04 25 10.50.21

You May Like