آزادی مسعود کردپور از زندان بوکان

مسعود کردپور سردبیر آژانس خبری موکریان از زندان بوکان آزاد شد.

photo 2023 02 14 19 29 58

به گزارش کولبر نیوز روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ مسعود کردپور سردبیر آژانس خبری موکریان از زندان شهر بوکان آزاد شد. کماکان از جزییات آزادی بیش از موعود این زندانی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد، اما محتمل است که آزادی این روزنامه‌نگار کورد به دنبال صدور بخشنامه «عفو و کاهش مجازات عمومی» صورت پذیرفته باشد.

مسعود کردپور روزنامەنگار و سردبیر آژانس خبری موکریان و از فعالین شناختە شدە شهر بوکان که در تاریخ ۹ آذرماه ١۴٠١ با حضور وکیل مدافع وی و به صورت ویدیو کنفرانس توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی این شهر محاکمه شده بود، به ۱۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای کردپور از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۹ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، ۹ ماه حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

مسعود کردپور شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریورماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر بوکان در منزل شخصی‌اش دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. او در اعتراض به تداوم بازداشت خود، در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه دست به اعتصاب غذا زده بود که نهایتاً به زندان میاندوآب و از آنجا نیز به زندان بوکان منتقل‌ شد.

کولبرنیوز

Next Post

هستی حسین‌پناهی نوجوان ۱۶ اهل دهگلان پس از گذشت دو ماه همچنان در کما بسر می‌برد

چ فوریه 15 , 2023
هستی حسین پناهی که در اثر ضربه‌ی باتوم توسط نیروهای حکومتی به ناحیە سر آسیب دیدە بود، پس از گذشت دو ماه همچنان در کما بسر می‌برد. طبق آخرین اطلاعات از وضعیت سلامت هستی حسین‌پناهی، دانش‌آموز ۱۶ ساله‌‌ اهل روستای قروچای از توابع دهگلان، استان کردستان، که در اثر ضربه‌ی […]
photo 2023 02 15 10 25 52

You May Like