احضار حسین پیروتی به اداره اطلاعات اشنویه

حسین پیروتی از فعالین کارگری و محیط‌ زیستی شهر اشنویه به اداره اطلاعات این شهر احضار شد.

photo 2022 10 04 14 33 17

به گزارش کولبر نیوز، روز شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی شهر اشنویه از طریق تماس تلفنی، حسین پیروتی زندانی سیاسی سابق و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو گروه کوهنوردی پیشرو شهر اشنویه را به این نهاد امنیتی احضار کردند.
بر اساس این گزارش آقای پیروتی این اقدام اداره اطلاعات را غیرقانونی دانسته و از رفتن به این نهاد امنیتی خودداری کرده است.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی ارومیه روز پنج‌شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۱، عباس هاشم‌پور یکی دیگر از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو گروه کوهنوردی پیشرو شهر اشنویه را بازداشت کرده و از زمان بازداشت نامبرده تا زمان تنظیم این خبر از وضعیت و محل نگهداریش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

آقای حسین پیروتی پیش‌تر نیز بارها بخاطر فعالیت‌های کارگری و مدنی از سوی نیروهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است. او همچنین بیش از ۵ سال در دهه شصت بخاطر کار و فعالیت‌های سیاسی‌اش در زندان ارومیه زندانی بوده است.

کولبرنیوز

Next Post

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ)(LO) سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری توسط حکومت ایران بدنبال قتل مهسا امینی را محکوم می‌کند!

س اکتبر 4 , 2022
کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ)(LO) سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری توسط حکومت ایران بدنبال قتل مهسا امینی را محکوم می‌کند! در نامه اعتراضی کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ (LO)، خطاب به رهبری جمهوری‌اسلامی، آمده است: کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ (LO) به نمایندگی از بیش از ۹۷۰ هزار کارگر در نروژ، سرکوب وحشیانه اعتراضات […]

You May Like