اصفهان؛ محمود مهرابی، زندانی سیاسی، به اعدام محکوم شد

محمود مهرابی، زندانی سیاسی ۳۵ ساله، توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” به اعدام محکوم شد.

photo1714988658

بە گزارش کولبرنیوز، حکم اعدام این فعال مدنی به وکلای او ابلاغ شده است، اما هنوز به صورت رسمی از طریق سامانه ثنا به آنها ابلاغ نشده است.

مهرابی مهر ماه سال گذشته با ۱۸۷ اتهام از جمله “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌هایش در اینستاگرام، “تبلیغ علیه نظام”، “تحریک نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظیفه”، “تحریک مردم به جنگ و کشتار” و “توهین به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی” توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه در استان اصفهان روبرو شده بود.

او در دی ماه سال گذشته نیز با اتهامات “انتشار محتوای مجرمانه در رسانه‌ها” و “اهانت به ائمه و مقدسات” روبرو شده بود. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان اجرای حکم اعدام مهرابی منتشر نشده است.

گروه های حقوق بشری این حکم را به شدت محکوم کرده اند و خواستار لغو آن شده اند. سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما از صدور حکم اعدام برای محمود مهرابی به شدت ابراز نگرانی می‌کنیم. این حکم ناعادلانه و مغایر با حقوق بشر است. ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که این حکم را لغو و مهرابی را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنند.”
فعالان حقوق بشر نیز در داخل ایران از مردم خواسته‌اند که با امضای طومار و برگزاری تجمعات، از مهرابی حمایت کنند.

کولبرنیوز

Next Post

قصرقند؛ جان‌باختن یک کودک ۸ ساله بلوچ در پی غرق شدن در هوتگ

د مه 6 , 2024
یک کودک ۸ ساله بلوچ در پی غرق شدن در هوتگ در شهرستان قصرقند، جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک کودک ۸ ساله بلوچ در روستای چرک در بخش تلنگ از توابع شهرستان قصرقند پس از سقوط به داخل هوتگ در […]
photo1714988015

You May Like