شاهرود؛ آزادی عاطفه رنگریز با تودیع قرار وثیقه

عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان شاهرود آزاد شد.

telegram cloud photo size 4 5882196757323038817 y

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲، عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان شاهرود آزاد شد.

روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲، عاطفه رنگریز در اعتراض به تداوم غیر قانونی بازداشت، عدم پذیرش وثیقه و ضرب و شتم خود در زندان شاهرود، دست به اعتصاب غذای تَر زده بود.

خانم رنگریز در نامه اعلام اعتصاب غذای خود نوشته بود: «اعتصاب غذای خود را در اعتراض به عدم پذیرش غیرقانونی وثیقه‌ای که تاکنون پنج بار با در بسته و دیوارها روبرو شد و هم‌چنین صدور احکام ناعادلانه و نگهداری غیرقانونی در زندان قرچک اعلام می‌کنم». 

لازم به ذکر است، در روزهای گذشته عاطفه رنگریز به دلیل فشارهای ناشی از بازجویی در سه نوبت دچار عارضه قلبی شده بود که نیروهای امنیتی از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده‌ بودند.

گفتنی است، در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲، با وجود ابلاغ قرار وثیقه یک میلیارد تومانی و تودیع آن از سوی خانواده رنگریز، با آزادی این پژوهشگر و فعال زنان مخالفت شده است. بنا به صحبت‌های بازپرس حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود: «اداره اطلاعات نیازمند بازجویی‌های بیشتر است و آزادی به قید وثیقه میسر نیست».

عاطفه رنگریز، روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در دامغان بازداشت و به اداره اطلاعات سمنان منتقل شد.

عاطفه رنگریز، پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ١٣٩٨ همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه چند فعال دیگر بازداشت شد. وی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.  

عاطفه رنگریز ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از زندان آزاد شد و حکم او و حکم برخی از فعالان کارگری و بازداشت‌شدگان روز کارگر، خردادماه ١٣٩٩ تحت عنوان «عفو» بخشیده شد.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ در سفیدآبه

ش اکتبر 21 , 2023
یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور نهبندان به سفیدآبه جانش را از دست داد.  به گزارش کولبرنیوز شامگاه روز پنج‌شنبه ٢۷ مهرماه ۱۴۰۲، در پی واژگونی یک خودروی سوختبر در اثر سانحه جاده‌ای در محور نهبندان به سفیدآبه یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد. […]
IMG 6352

You May Like