بانه؛ کشته شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه جانش را از دست داد.

شدن کولبر بانه

به گزارش کولبرنیوز شامگاه یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر را با ضرب گلوله کشتند. هویت این کولبر «عطا رستم‌پور» حدوداً چهل ساله و اهل شهر سقز برای کولبرنیوز احراز شده است. لازم به ذکر است که پیکر این کولبر جانباخته هنوز در بیمارستان “صلاح‌الدین ایوبی” شهر بانه می‌باشد و به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (۱۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (۹۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۹۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

اطلاعیه شماره شانزدهم کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی

د مه 6 , 2024
کارگران، مردم آزادیخواه! عصر روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه عثمان اسماعیلی فعال کارگری را از زندان سنندج به زندان مرکزی سقز بازگرداندند، هنوز دلیل انتقال ایشان برای کمیته دفاع و خانواده نامبرده مشخص نیست. بازگرداندن عثمان اسماعیلی به زندان سقز در حالی صورت گرفته که وی را در 23 بهمن […]
photo1714986769

You May Like