اعلام اعتصاب غذای رضا شهابی فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد

رضا شهابی درتماسی تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرد که از صبح دوشنبه ۲۳ خرداد دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

photo 2022 06 13 09 35 19

به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، رضا شهابی در تماس تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده است از ۲۳ خردادماه امروز دوشنبه دست به اعتصاب غذا خواهد زد. وی گفته است: «عمودی به زندان آمده‌ام، افقی هم از زندان به بهشت زهرا می‌روم».
شهابی همچنین تاکید کرد که با تمام احترامی که برای خانواده و وکلای محترم و همکاران و دوستان قائل است از روز دوشنبه ۲۳ خرداد دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

این فعال سندیکایی در ادامه می‌گوید: «شرایط جسمانی‌ام بقدری حاد و وخیم شده که در بازجویی‌های روز گذشته از حال رفتم و دکتر بالا سرم آوردم. اینکه نمی‌شود امروز به دلایل شرایط اسفباری که در جامعه وجود دارد من این جا باید پاسخگوی اعتراضات بازنشستگان و معلمان و کارگران باشم».

رضا شهابی همچنین اظهار کرد که ما براساس روال ارتباطات متعارف بین‌المللی که در سندیکاها در همه جای دنیا رایج است با دو معلم سندیکایی فرانسوی دیدار کرده‌ایم. آنهم در یک فضای عمومی و تمام صحبت‌ها که کلاً دوساعت بیشتر نبوده در خصوص سندیکا و مسائل سندیکایی بوده که قبلاً هم سفرهایی به دعوت سندیکاهای فرانسوی به ژنو و اجلاس سازمان جهانی کار به نمایندگی سندیکای کارگران شرکت واحد داشته‌ایم.
تاکنون چهار عضو سندیکای کارگران شرکت واحد به نمایندگی و با رای مستقیم اعضا در این سفرها شرکت کرده‌اند. حال من دائماً تحت بازجویی‌های پی درپی قرار گرفته‌ام و باید پاسخگوی تمام مسائل کارگری و سندیکایی باشم و مرتباً بازجو می‌گوید سندیکای غیرقانونی که اصلاً چنین حرفی را هرگز قبول نداشته و ندارم و طی سال‌ها هم به بازجویان و بازپرس‌ها اعلام کرده‌ام که فعالیت سندیکایی به هیچ عنوان غیر قانونی نیست و ایران یکی از اعضای سازمان جهانی کار است».

قرار بازداشت جدید را بدون اطلاع من دارند اجرا می‌کنند. این به معنی همان حرف بازجو است که می‌گوید حرف اول وآخر را من میزنم. تهدیدها وفشارهای بازجو و عدم رسیدگی پزشکی و شرایط سخت سلول در اتاق‌های کوچک ۲۰۹ که بقدری پر و شلوغ است که هر روز باعث وخیم‌تر شدن شرایط جسمانی‌ام می‌شود و شرایط روز بروز برایم از نظر جسمی سخت‌تر می‌شود به همین دلایل با اعلام اعتصاب غذا از روز دوشنبه ۲۳ خرداد می‌گویم که عمودی به زندان آمده‌ام افقی هم از زندان خواهم رفت.

سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام می‌دارد با تحت فشار گذاشتن رضا شهابی، جان این فعال سندیکایی را بخطر می‌اندازید. لذا ما از تمامی نهادهای مستقل کارگری و معلمان و نهادهای بین‌الملی کارگری، از جمله فدراسیون‌جهانی کارگران‌حمل و‌نقل که سندیکای واحد عضو آن می‌باشد، درخواست می‌کنیم که از این فعال سندیکایی دربند به هر شکلی که ممکن است حمایت کنید.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه‌ی حمایتی انجمن صنفی معلمان کردستان (دیواندره، مریوان و سروآباد، بیجار، سقز و زیویه، سنندج و کلاترزان) از فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون برگزاری تجمع ٢٦ خرداد ١٤٠١

د ژوئن 13 , 2022
سرکوب، بازداشت، سناریوسازی و پرونده‌سازی‌های فله‌ای سیاست شکست خورده‌ای در برابر مطالبات برحق معلمان، کارگران، بازنشستگان و اعتراضات جان به لب رسیده‌ی ملت است!در شرایطی که زیر بار شدیدترین نرخ تورم و گرانی افسار گسیخته هستیم، دولت عامدانه و به طور سیستماتیک سونامی افزایش قیمت‌ها را به بهانه جراحی اقتصادی، […]
photo 2022 06 13 13 11 46

You May Like