چابهار؛ وضعیت خطرناک رفت و آمد کودکان و دانش‌آموزان روستای کورکچ

کودکان و دانش‌آموزان روستای کورکچ در چابهار برای عبور از رودخانه‌ای که پل ندارد، مجبورند با عبور خطرناک از روی طناب، جان خود را به خطر بیندازند.

به گزارش کولبرنیوز، اهالی روستای کورکچ در بخش پیرسهراب از توابع شهرستان چابهار، از وضعیت خطرناک رفت و آمد فرزندانشان به مدرسه گلایه دارند. این دانش‌آموزان برای عبور از رودخانه‌ای که هیچ پلی ندارد، مجبورند با عبور از روی طناب و گرفتن طناب دیگری که کمی بالاتر بسته شده، تعادل خود را حفظ کنند.

این در حالی است که برای بسیاری از والدین در سراسر ایران، سوار و پیاده شدن فرزندانشان از سرویس و اتوبوس‌های مدرسه یکی از پرمخاطره‌ترین بخش‌های فرستادن آنها به مدرسه است. اما وضعیت دانش‌آموزان روستای کورکچ فراتر از تصورات ما از خطراتی است که دانش‌آموزان در سایر نقاط ایران برای رفتن به مدرسه با آن مواجه هستند.

گفته می‌شود که بیش از شش هزار کیلومتر از راه‌های جنوب بلوچستان خاکی هستند و اکثراً از مسیرهای رودخانه‌ای عبور می‌کنند. این مسیرها به شدت به ساخت پل، ابنیه فنی و آبنما در بیست و یک هزار نقطه نیازمند هستند.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی

د مه 6 , 2024
سمیه قادری و حسین بایزیدی شهروندان اهل پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دو شهروند در پیرانشهر بازداشت شدند. هویت آنان سمیه قادری، فرزند طاهر، خواهر محسن قادری زندانی محبوس در زندان نقده، اهل روستای گزگسک از […]
photo 2024 05 06 20 01 05

You May Like