نوسود؛ آزادی کولبران بازداشتی توسط حرس‌الحدود عراق

دوازده کولبری که دو روز گذشته توسط حرس‌الحدود عراق بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

FECCF066 C103 4220 B466 9EE3C9A56AB9 1

به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، دوازده کولبری که در تاریخ ششم فروردین‌ماه توسط نیروهای حرس‌الحدود عراق در مرز بیاره اقلیم کوردستان و نوسود بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

هویت این کولبران «انصار محمودی»، «پیمان رحمانی»، «ایرج محمودی»، «شایان نجفی»، «قانع رستمی»، «آرام ناظری»، «سیوان رحیمی»، «آریان ویسی»، «یونس ترابی‌فر»، «آرمان (فامیلی نامشخص)» «ایثار (فامیلی نامشخص)»و «نازار (فامیلی نامشخص)» از اهالی روستای دودان از توابع شهرستان پاوه گزارش شده بود.
لازم به ذکر است، پیمان رحمانی بکی از این کولبران بازداشتی از ورزشکاران مدالدار و قهرمان ورزش ووشو‌ می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

کولبرنیوز

Next Post

فوری؛ مرگ یک کولبر و زخمی شدن چهار تن دیگر بر اثر سقوط از ارتفاع

پ مارس 28 , 2024
دست‌کم پنج کولبر در ارتفاعات ته‌ته هورامان دچار سانحه سقوط شدند. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ دست‌کم پنج کولبر بر اثر حادثه سقوط از ارتفاع در نوار مرزی ته‌ته کشته و یا زخمی شدند.بر اساس این گزارش یک کولبر با هویت «شورش شکری» اهل روستای آلمانه مریوان […]
یک کولبر و زخمی شدن چهار تن دیگر بر اثر سقوط از ارتفاع

You May Like