کوردستان؛ زخمی شدن چهار کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

چهار کولبر اهل شهرهای سقز و بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شدند.

telegram cloud photo size 4 6006018014471897087

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ١۶ اسفندماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه دو کولبر اهل شهر سقز با نام‌های حیدر (فامیلی نامشخص) و ادریس (فامیلی نامشخص) و دو کولبر دیگر اهل شهر بانه با نام‌های احسان عبدالله‌زاده ١٩ ساله و کریم (فامیلی نامشخص)، به شدت زخمی شده‌اند. بر اساس این گزارش احسان عبدالله‌زاده از ناحیه هر دو پا از پشت زخمی سده است.

به گفته منابع، نیروهای امنیتی به این کولبران اعلام کرده‌اند که «با اورژانس تماس بگیرید چون به آن نیاز پیدا خواهند کرد» و سپس از کولبران خواسته‌اند که فرار کنند و از فاصله چند متری به آن‌ها مستقم شلیک کرده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ برگزاری مراسم روز جهانی زن توسط فعالین حقوق زنان

ج مارس 8 , 2024
فعالین حقوق زنان و جمعی از زنان و مردان آزادیخواه و برابری‌طلب شهر سنندج، مراسم ۸ مارس روز جهانی زن را برگزار کردند. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ١٨ اسفندماه ۱۴۰۲ برابر ۸ مارس روز جهانی زن، فعالین حقوق زنان در سنندج به همراه جمع کثیری از زنان و مردان […]
2024 03 08 11.42.15

You May Like