نامه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به آموزش بین‌الملل

photo 2022 06 03 08 44 18

اسکندر (سوران) لطفی، عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان-مریوان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران ازدهم خرداد ۱٤٠١ دست به اعتصاب غذای خشک زد.
اسکندر که از یازده اردیبهشت در بازداشت می‌باشد از طریق تماسی تلفنی با خانواده خود اعلام کرد است که دست به اعتصاب غذای خشک زده است. در این تماس اسکندر لطفی به خانواده‌اش اطلاع داد که تحت فشارهای شدید و فزاینده‌ای برای اعتراف اجباری برای پذیرش اتهامات واهی به سر می‌برد.
اسکندر لطفی در این تماس تلفنی اعلام کرد که در اعتراض به این فشارهای مذبوحانه و بازداشت غیرقانونی خود که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد، چاره‌ای جز اعتصاب غذای خشک برایش باقی نمانده است. همچنین قابل ذکر است که تماس تلفنی اسکندر زمانی توسط بازجویان وی قطع شد که او قصد داشت موضوع مهم دیگری را به خانواده خود اطلاع دهد.
وضعیت سلامتی اسکندر پیش از این تصمیم مصمم برای اعتصاب غذای خشک، بسیار وخیم بود و در این مرحله جان اسکندر به طور جدی در خطر است و دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران مسئول سلامت و جان اسکندر است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، فشارهای ظالمانه و اتهامات واهی علیه فعالان صنفی معلمان از جمله اسکندر لطفی، رسول بداقی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه را به شدت محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این افراد همچنین دیگر فعالان صنفی بازداشت شده از جمله: مژگان باقری، جعفرابراهیمی، محمد حبیبی، اصغرامیرزادگان، محمد عالیشوندی، محمدعلی زحمتکش، عبدالرزاق امیری، مهرداد یغمایی، حمید عباسی، غلامرضاغلامی کندازی، هادی صادق‌زاده، ایرج رهنما، مجید کریمی، مسعود فرهیخته و همچنین مختومه کردن هر چه سریعتر پرونده‌های باز شده برای ایرج انصاری، وحید گودرزی و صلاح آزادی می‌باشد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
دهم خردادماه ١٤٠١

کولبرنیوز

Next Post

فراخوان به گردهمایی برای همبستگی با سندیکالیست‌ها و معلمان در ایران

ج ژوئن 3 , 2022
به مناسبت کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار، ما تشکلات سندیکایی امضا کننده این فراخوان همه را به شرکت در یک تظاهرات ایستاده در روز جمعه ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰ در مقابل مقر سازمان ملل‌متحد در ژنو فرا می‌خوانیم. از این طریق این سازمان‌ها اعتراض خود را نسبت به اقدامات سرکوب‌گرانه اخیر […]
photo 2022 06 03 09 45 30

You May Like