تهران؛ سمانه اصغری جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد

سمانه اصغری، دانشجوی دانشگاه خوارزمی، جهت تحمل یک سال حبس خود، راهی زندان اوین شد.

photo 2024 04 03 14 31 15

به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، سمانه اصغری دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودکان و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان کە سال گذشته به یک سال حبس محکوم شده بود، جهت تحمل دوران حبس خود راهی زندان اوین شد.

سمانه اصغری، دانشجوی دانشگاه خوارزمی سال گذشته توسط شعبه‌ ۲۹ دادگاه انقلاب به یک سال حبس محکوم شده و در تاریخ بیست‌ و یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، این حکم عینا تایید شد.

سمانه اصغری روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی روز یکشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۲، از بازداشتگاه ۲۰۹ اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. نهایتاً روز چهارشنبه ١٢ مهرماه ۱۴۰۲، سمانه اصغری با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.
این فعال حقوق کودک، پیش‌تر در تاریخ ١۵ اسفندماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ١٨ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. اتهامات مطروحه علیه ایشان، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی»، «عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده» و «نشر اکاذیب» عنوان شده بود. نهایتاً در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، به دنبال صدور بخشنامه «عفو» از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

دشتیاری؛ خشونت و تیراندازی به سمت سوختبران، توقیف دست‌کم ۲۸ قایق و خودرو

چ آوریل 3 , 2024
نیروهای نظامی در شهرستان دشتیاری، اقدام به توقیف قایق و خودرو و تیراندازی به سمت سوختبران کردند. نیروهای نظامی در شهرستان دشتیاری، اقدام به توقیف قایق و خودرو و تیراندازی به سمت سوختبران کردند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی و نیروهای […]
telegram cloud photo size 4 5796259216258877420 y

You May Like