دشتیاری؛ خشونت و تیراندازی به سمت سوختبران، توقیف دست‌کم ۲۸ قایق و خودرو

نیروهای نظامی در شهرستان دشتیاری، اقدام به توقیف قایق و خودرو و تیراندازی به سمت سوختبران کردند.

نیروهای نظامی در شهرستان دشتیاری، اقدام به توقیف قایق و خودرو و تیراندازی به سمت سوختبران کردند.

telegram cloud photo size 4 5796259216258877420 y

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی و نیروهای دریابانی در منطقه حور کلانی دشتیاری، با توسل به خشونت و تیراندازی مستقیم به سمت سوختبران، اقدام به کمین‌گذاری و مسدود کردن مسیر تردد آنان کرده و دست‌کم ۱۳ دستگاه خودرو و ۱۵ قایق سوختبران را توقیف کردند.

در این گزارش همچنین آمده است، از یکم فرودین تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری بر اثر عواملی همچون تیراندازی مستقیم، تعقیب و گریز و خارک انداختن توسط نیروهای نظامی و سوانح جاده‌ای دست‌کم ۳۳ سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده و ۲۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

راسک؛ مجروح شدن یک سوختبر بلوچ 

چ آوریل 3 , 2024
بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در محور راسک یک سوختبر بلوچ زخمی شد.  به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای نظامی مرصاد به سوی خودروهای سوختبران در محور راسک، حد فاصل دو راهی هنگ‌مرزی روستای مردیک، یک سوختبر بلوچ از ناحیه کتف مورد اصابت […]
IMG 4948

You May Like