بانە؛ زخمی شدن یک کولبر بر اثر ضرب و شتم

یک کولبر اهل «سنندج» در نوار مرزی «هنگەژال»، بر اثر ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شد.

شدن یک کولبر بر اثر ضرب و شتم

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماە ۱۴۰۲، نیروهای رژیم یک کولبر را در نوار مرزی هنگەژال مورد ضرب و شتم قرار دادند کە در نتیجە شانە، پشت و گردن این کولبر زخمی شدە است.

بر اساس این گزارش هویت این کولبر «صباح احمدیان» اهل سنندج ذکر شدە است. لازم بە ذکر است کە نیروهای هنگ مرزی همزمان دو کولبر دیگر را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند که وضعیت و هویت آن‌ها برای کولبرنیوز محرز نگردیده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای رژیم

چ ژانویه 17 , 2024
شامگاه سه‌شنبه ٢۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، در کمین‌گذاری و تیراندازی نیروهای مرزبانی رژیم در نوار مرزی نوسود یک کولبر زخمی شد. به‌گزارش کولبرنیوز این کولبر با هویت «یحیی (فامیلی نامشخص)» براثر اصابت گلوله نیروهای مرزبانی رژیم از ناحیه پا به شدت مجروح شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی […]
زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای رژیم

You May Like