نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر جوان اهل شهر جوانرود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شد.

2024 04 19 20.20.05

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه سی و یکم فروردین‌ماه ١۴٠۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با سلاح ساچمه‌ای به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر از ناحيه پای راست به شدت زخمی شد. هویت این کولبر “معین شریفی” بیست و چهار ساله و اهل شهر جوانرود می‌باشد. لازم‌ به ذکر است که نامبرده جهت مداوا به بیمارستان حضرت رسول جوانرود منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

در سال ١۴۰٢ ما شاهد افزایش ۹۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

مهاباد؛ بازداشت سه شهروند توسط نیروهای امنیتی

ج آوریل 19 , 2024
حسن یوسفی‌آذر، رسول یوسفی‌آذر و محسن احمدی‌اقدم، سه شهروند اهل مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین‌ماه ١۴٠٣، سه شهروند در مهاباد بازداشت شدند. هویت این شهروندان محسن احمدی‌اقدم، ٣۴ ساله، فرزند حسن، رسول یوسفی‌آذر، ٢١ ساله، فرزند ابراهیم و حسن یوسفی‌آذر، ٣٩ […]
photo 2024 04 19 20 48 57

You May Like