زخمی شدن دو کولبر در نوارمرزی هورامان

دو کولبر اهل شهرهای سروآباد و جوانرود در نوارمرزی “ته‌ته” با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی به شدت زخمی شدند.

photo 2023 07 16 20 45 58

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات “ته‌ته” به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دو کولبر اهل شهرهای جوانرود و سروآباد به شدت زخمی شدند. بر اساس این گزارش هویت یکی از کولبران زخمی “حسین (فامیلی نامشخص)”، اهل روستای “بهرام‌آباد” از توابع سروآباد و هویت کولبر دیگر تا زمان تنظیم این خبر برای کولبر نیوز احراز نشده است.
برا اساس این گزارش این دو کولبر از ناحیه پا به شدت مجروح شده و جهت مداوا به بیمارستان “بوعلی” مریوان منتقل شده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

آزادی صادق محمودنژاد با تودیع وثیقه از زندان نقده

ی جولای 16 , 2023
صادق محمودنژاد، شهروند اهل پیرانشهر با تودیع وثیقه از زندان نقده آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، صادق محمودنژاد از زندان نقده آزاد شد. بر اساس این گزارش، آزادی آقای محمودنژاد با تودیع وثیقه چهار میلیارد تومانی صورت گرفته است. این شهروند در زمان بازداشت از […]
photo 2023 07 16 20 50 06

You May Like