کوردستان؛ کشته یا زخمی شدن دستکم ۴۸ کولبر در دو هفته گذشته

در مدت دو هفته گذشته دستکم ۴۸ کولبر در مرزهای کوردستان کشته یا زخمی شدند.

یا زخمی شدن دستکم ۴۹ کولبر در دو هفته گذشته

به گزارش کولبرنیوز در فاصله ١١ تا ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ دستکم ۴۸ کولبر در مرزهای کوردستان بر اثر عواملی همچون، تیراندازی مستقیم، ضرب و شتم، سقوط از ارتفاع، حادثه رانندگی ناشی از تعقیب و گریز و انفجار مین کشته یا زخمی شدند.
بر اساس این گزارش از مجموع ۴۸ کولبر، پنج کولبر کشته و ۴۳ کولبر نیز زخمی زخمی شدند.
«علی ضرغامی» کولبر اهل تکاب در تاریخ ١٣ اسفندماه در مرز سرشیو سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم کشته شد. همچنین «آرام منوچهری» و «سیوان باتر» دو کولبر اهل مریوان در حادثه واژگونی خودرو ناشی از تعقیب و گریز و تیراندازی ماموران نظامی رژیم در تاریخ ١٩ اسفندماه جان خود را از دست دادند.
شانزدهم اسفندماه نیز تیراندازی نیروهای نظامی رژیم در مرز نوسود یک کولبر با هویت «عطا حسینی» را دچار مرگ مغزی نمود و این کولبر نهایتا در بیست‌و‌چهارم اسفندماه جانباخت.
همچنین در یک رخداد تراژدی «محمد گنجه» کولبر اهل پیرانشهر، در مرز این شهر با کوردستان عراق هدف تیراندازی نظامیان رژیم قرار گرفت و پس از به قتل رسیدن در تاریخ ٢١ اسفندماه، جسد وی را در زیر برف پنهان کرده و پس از دو روز جستجو در ٢٣ اسفندماه پیکر وی توسط مردم محلی پیدا شد.

در این بازه زمانی ۲۹ کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی ایران، ٧ کولبر با ضرب و شتم تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی عراق (حرس‌الحدود)، ٣ کولبر با ضرب و شتم پرتاب سنگ توسط نیروهای نظامی ایران، ٢ کولبر با انفجار مین و ٢ کولبر نیز بر اثر حادثه رانندگی ناشی از تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی رژیم زخمی شدند.
همچنین یک کودک‌کولبر با هویت «دیاکو محمدی» ١٧ ساله و اهل دیواندره در میان ۲۹ کولبری است که با ضرب گلوله و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم زخمی شده است.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ج مارس 15 , 2024
یک کولبر اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، روز جمعه بیست و پنجم اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با سلاح ساچمه‌ای به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر از ناحیه صورت زخمی […]
شدن یک کولبر در نوارمرزی نوسود

You May Like