طعنه تلخ مبین تیموری، برادر یکی از جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱ در شهر جوانرود

telegram cloud photo size 4 5886722738024988425 y

وضعیت اسفناک اقتصادی در کوردستان و نبود فرصت‌های شغلی، باعث شده است که تعداد چشم‌گیری از جوانان جهت تامین معاش زندگی به کولبری مشغول شوند. وضعیتی که در کنار خیل عظیم بی‌کاران و جوانانی که از تحصیل محروم مانده‌اند، دامن جمعیت زیادی از تحصیلکرده‌های کوردستان که از اردوی ذخیره کار حدف شده‌اند را نیز گرفته است.

کولبری در نتیجه سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی رژیم به یکی از منابع تامین معیشت جمعیت گسترده‌ای از مردم کوردستان تبدیل شده است. وضعیتی که باعث می‌شود جوانانی مانند مبین چنین تلخ و گزنده چشم‌انداز و آینده زندگی خود را زیر سایه آن ترسیم کنند.

شهر جوانرود، یکی از شهرهای کوردستان است که در سال‌های گذشته آمار بالایی از کولبران را به خود اختصاص داده و کولبری و بازارچه‌های مرزی این شهر به منبع اصلی درآمد شهروندان آن تبدیل شده است.

***مسعود تیموری، شهروند اهل جوانرود در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات مردمی این شهر و سرکوب خونین آن بهمراه چهار شهروند دیگر توسط نیروهای امنیتی با گلوله جنگی کشته شد.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن سه کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

د اکتبر 23 , 2023
سه کولبر اهل شهر جوانرود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحیه سر، کمر، زانو و پا زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه یک‌شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲، سه کولبر اهل شهر جوانرود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند. بر اساس این گزارش این […]
photo 2023 10 23 10 47 54

You May Like