کشته یا زخمی شدن حداقل ١٩١ کولبر در فاصله اول ماه مه سال ٢٠٢٢ تا اول ماه مه ٢٠٢٣ – گزارش اختصاصی کولبر نیوز به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

از اول ماه مه روز جهانی کارگر سال ۲۰۲۲ تا اول ماه مه سال ۲۰۲۳ بیشتر از ١٩١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای کوردستان کشته، زخمی یا مفقود شده‌اند.

به گزارش کولبر نیوز از این تعداد بیش از ١٧۶ مورد آن معادل (%٩٢) با شلیک مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. از اول ماه مه سال ۲۰۲۲ تا اول ماه مه سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۵۳ کولبر زخمی و ۳۸ کولبر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

جزییات بیشتر را در نمودار زیر کە توسط کولبر نیوز تهیه شده است مشاهده کنید.

یا زخمی شدن حداقل ١٩١ کولبر در فاصله اول ماه مه سال ٢٠٢٢ تا اول ماه مه ٢٠٢٣

همچنین در گزارش سالانه کولبر نیوز که برای پایان سال ١٤٠١ منتشر گردید از کشته و زخمی شدن حداقل ٢٣٤ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد خبر می‌دهد.

از این تعداد جمعاً ٣٩ کولبر معادل (%١٧) کشته و ١٩٥ کولبر معادل (%٨٣) زخمی شده‌اند.
از مجموع ٢٣٤ کولبری کە در سال ١٤٠١ کشتە و زخمی شدەاند، جمعاً ١٧٢ مورد معادل (%٧٤) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفتە است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه‌؛ در آستانه روز جهانی کارگر چهار فعال کارگری به دادگاه احضار شدند

ی آوریل 30 , 2023
سعید محمدی، عمر سلیمانی، پروین عبدالله‌پناه و فاتح مجیدی از فعالین کارگری و مدنی اهل شهر بانه به شعبه ۱٠١ دادگاه کیفری ۲ این شهر احضار شدند. به گزارش کولبرنیوز طی چند روز گذشته پروین عبدالله‌پناه، فاتح مجیدی، سعید محمدی و فاتح مجیدی از فعالین کارگری و مدنی شهر بانه […]
photo 2023 04 29 21 37 43

You May Like