بانە؛ کشته شدن یک کولبر در نوارمرزی هەنگه‌ژال

یادگار رحیمی کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هەنگه‌ژال بانه کشته شد.

telegram cloud photo size 4 5954216267885952629 y

به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲، “یادگار رحیمی” کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هەنگه‌ژال بانه کشته شد. بر اساس این گزارش نیروهای هنگ‌مرزی به سوی گروهی از کولبران در نوارمرزی هەنگه‌ژال آتش گشوده‌اند که در نتیجه آن یک کولبر کشته و دستکم یک کولبر دیگر نیز زخمی شده است.

تا زمان تنظیم این گزارش هویت کولبر یا کولبران زخمی برای کولبرنیوز احراز نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

وخامت وضع سلامت طیب خسروی، کولبری کە بر اثر ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی با "سنگ" بە شدت زخمی شد

چ نوامبر 15 , 2023
“طیب خسروی”، کولبر اهل باینگان کە شامگاه دوشنبە ١٥ آبان‌ماه ١٤٠٢، بر اثر ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی با “سنگ” در نوار مرزی نوسود بە شدت زخمی شدە بود، برای دومین بار مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت. بە گزارش کولبرنیوز، “طیب خسروی”، کولبر اهل باینگان کە شامگاه دوشنبە ١٥ […]
photo 2023 11 15 09 52 31

You May Like