هورامان؛ مجروح شدن یک کولبر بر اثر سقوط از کوه

یک‌ کولبر اهل مریوان در پی سقوط از ارتفاعات مرزی مناطق هورامان، به شدت مجروح شد.

photo 5803105076301119231 y

به گزارش کولبرنیوز، بامداد امروز یکشنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر با هویت «بهمن دوپلوره‌ای» اهل مریوان، بر اثر سقوط از کوه در ارتفاعات مرزی هورامان به شدت مجروح شد. بر اساس این گزارش، این کولبر که از ناحیه سر به شدت آسیب دیده است، با هلیکوپتر به بیمارستان شهر سنندج منتقل شده است و وضع سلامت وی وخیم گزارش شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

گزارش سال ۲۰۲۳ کولبرنیوز

ی دسامبر 31 , 2023
گزارش سال ۲۰۲۳ کولبرنیوز با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه […]
آمار کشته یا زخمی شدن کولبران در سال ٢٠٢٣

You May Like