نوسود؛ ضرب و شتم یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر را مورد ضرب و شتم قرار داده و گوشی تلفن همراه او را نیز شکستند.

image 33

به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ٣١ تیرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر با هویت “بشیر رحمانی” را مورد ضرب و شتم قرار داده و گوشی تلفن همراه نامبرده را نیز شکستند.

بر اساس گزارشی دیگر، شامگاه شنبه ٣١ تیرماه ١۴٠٢، سە کولبر ١٧ سالە با هویت “پارسا (فامیلی نامشخص)” و “نیما رحیمی”، هر دو اهل روستای تشار و همچنین “سروش ابراهیمی”، اهل نوسود، در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود، به شدت زخمی شدند. لازم بە ذکر است کە بر اثر شدت جراحات واردە هر سه کولبر جهت مداوا به مراکز درمانی پاوه منتقل و وضعیت سلامت دو نفر از آنان وخیم گزارش شدە است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ محکومیت ایوب جوان‌پور به ١۵ سال حبس

د جولای 24 , 2023
ایوب جوان‌پور، شهروند اهل سقز، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی کیوان جهانی صادر و به آقای ایوب جوان‌پور ابلاغ شده است، وی از بابت […]
IMG 20230723 220131 295

You May Like