نوسود: کشتە و زخمی شدن سە کولبر بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی

بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ؛مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر کشتە و دو کولبر دیگر نیز زخمی شدند.

msg 1001143457715 86326 1

بە گزارش کولبرنیوز، شامگاه شنبە، ٣٠ دی‌ماه ١۴٠٢، بر اثر شلیک مسقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود بر روی گروهی از کولبران، یک کولبر با نام “صادق میرزایی”، ٤۰ سالە اهل شهر جوانرود، متاهل و دارای دو فرزند کشته دو کولبر دیگر نیز  بە شدت زخمی شدەاند. هویت دو کولبر زخمی تا زمان تنظیم این گزارش برای کولبرنیوز احزار نشدە است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بیاره؛ ضرب وجرح و تراشیدن موی سر کولبران از سوی نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود)

ی ژانویه 21 , 2024
نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود) در مرز بیاره واقع در استان حلبچه، اقلیم کوردستان، اقدام به بازداشت، ضرب و شتم و تراشیدن موی سر هشت کولبر کردند. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود) در مرز بیاره واقع در استان حلبچه، اقلیم کوردستان، اقدام […]
msg 1001143457715 86333

You May Like