بیاره؛ ضرب وجرح و تراشیدن موی سر کولبران از سوی نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود)

نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود) در مرز بیاره واقع در استان حلبچه، اقلیم کوردستان، اقدام به بازداشت، ضرب و شتم و تراشیدن موی سر هشت کولبر کردند.

msg 1001143457715 86333

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود) در مرز بیاره واقع در استان حلبچه، اقلیم کوردستان، اقدام به بازداشت، ضرب و شتم و تراشیدن موی سر هشت کولبر با اسامی مبین، پیام دهون ١٦ سالە، سرکوت شیرزاد ١٩ ساله، شورش نصراللهی ١٦ ساله، آرش تپ ٢٣ ساله، صبور معروفی ١٧ سالە، جمال سلیمانی و ریبین طالبانی ١٦ ساله کردند. بر اساس این گزارش نیروهای حرس الحدود بعد از شکنجه فیزیکی و روانی و ضبط تلفن همراه این هشت کولبر که اهل شهر جوانرود می‌باشند، آن‌ها را در نقطه صفر مرزی رها کرده‌اند.

نیروهای حرس الحدود عراق که بر اساس توافقنامه جدیدی، جایگزین نیروهای حفاظت‌مرزی اقلیم کوردستان شده‌اند، سر این کولبران را از ته تراشیده و در مدت یک روز بازداشت، هیچ‌گونه آب یا غذایی به آن‌ها نداد‌ه‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

نقده؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ی ژانویه 21 , 2024
یک شهروند اهل نقده با نام آزاد بندری، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ٢٩ دی‌ماه ۱۴۰۲، یک شهروند اهل نقده با نام آزاد بندری، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. […]
msg 1001143457715 86349

You May Like