جانباختن یک مبارز کمونیست در گچساران

صادق فولادی‌وندا، کارگر چپ و کمونیست اهل گچساران که چهاردهم بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود،پس از ١٨ روز شکنجه و فشار زیر شکنجه نیروهای امنیتی جانش را از دست داد.

photo 2023 03 05 21 06 50

به گزارش کولبر نیوز به نقل از منابع محلی، صادق فولادی‌وندا کارگر چپ و کمونیست اهل گچساران که در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی شهر گچساران ربوده شده بود، ۱۸ روز پس از دستگیری در روز دوم اسفندماه ١۴٠١ پیکر بی‌جان این کارگر مبارز در یکی از کانال‌های آب شهر گچساران توسط مردم پیدا شده است.

طبق این گزارش پزشک قانونی زمان جانباختن این مبارز کمونیست را ۲۴ ساعت قبل از پیداش شدنش، اعلام کرده است. منابع محلی اعلام کرده‌اند که صادق فولادی‌وندا برای روز ١۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ فراخوان اعتراض داده بود که توسط نیروهای امنیتی در همان روز دستگیر شده بود. لازم به ذکر است که خانواده نامبرده تهدید شده‌اند که نباید خبر جانباختن صادق فولادی‌وندا رسانه‌ای شود.

صادق کارگری مبارز و انقلابی بود که در جریان انقلاب ژینا، نسبت به وضع‌موجود معترض بود و دیوارها شهر گچساران را با شعارهای چپ و سوسیالیستی مزین کرده بود. او کارگر کفاش بود و در شهر گچساران «کفاش گل‌های رنج» نامی آشنا برای همگان است.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ در قلعه‌گنج

د مارس 6 , 2023
یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو و آتش‌سوزی در مسیر قلعه‌گنج جانش را از دست داد. به گزارش رسیده روز شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱، یک‌ سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی و آتش گرفتن خودرو در قلعه‌گنج جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر “مراشاه علیمرادی” فرزند […]
photo 2023 03 05 22 28 01

You May Like