بانه؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل سقز با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز بانه، کشته شد.

IMG 5534

به گزارش کولبرنیوز، بامداد امروز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر جوان اهل سقز بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه، کشته شد.

هویت این کولبر، «واحد قارپور»، فرزند بایز قادرپور، اهل روستای دره‌زیارت از توابع شهر سقز گزارش شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

قطع سیستماتیک دسترسی به درمان به عنوان ابزار سرکوب، رژیم جنایت علیه بشریت

پ مه 16 , 2024
رژیم اسلامی ایران از ابتدای تاسیس تا کنون از تمامی دستگاه‌های دولتی برای سرکوب مخالفان خود استفاده کرده است و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. یکی از دستگاه‌هایی که اتفاقا در مجامع بین‌المللی به عنوان یک سیستم مستقل و کاملا انسانی از آن نام برده شده سیستم سلامت است […]
سهرابی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی