ضرب و جرح یک سوختبر بلوچ در شهرستان سرباز

یک سوختبر بلوچ توسط ماموران انتظامی پاسگاه سه راهی پل شهرستان سرباز مورد ضرب و جرح قرار گرفت که منجر به شکستگی پای وی شد.

به گزارش کمپین رسیده، چهارم اسفندماه ۱۴۰۱، یک سوختبر بلوچ با ضرب و جرح توسط ماموران انتظامی دچار شکستگی از ناحیه پا شد. از هویت این سوختبر بلوچ که اهل سراوان بوده تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

گفته می‌شود ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد چهارم اسفندماه، نیروهای پاسگاه انتظامی پل سرباز با خارک کشیدن در مسیر یک خودرو سوختبر، لاستیک‌هایش را پنچر کرده و با تعقیب و گریز او را داخل رودخانه سرباز گرفته و مورد ضرب و جرح قرار دادند. پس از ضرب و جرح این سوختبر، وی دچار شکستگی از ناحیه پا شده است و ماموران انتظامی پاسگاه او را با همین وضعیت رها کردەاند. همراهان این سوختبر با اورژانس تماس گرفته و‌ سوختبر مجروح را با آمبولانس به شهرستان ایرانشهر منتقل کرده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

برگزاری جلسه بازپرسی مریم وحیدیان در دادسرای اوین

س فوریه 28 , 2023
جلسه بازپرسی مریم وحیدیان خبرنگار کارگری روز دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ در دادسرای اوین برگزار شد. به گزارش کولبر نیوز، روز دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ جلسه بازپرسی مریم وحیدیان خبرنگار کارگری در دادسرای اوین برگزار شد. در این دادگاه این خبرنگار حوزه کارگری از بابت اتهامات انتسابی به دفاع از […]
وحیدیان

You May Like