زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی سانحە رانندگی در محور خاش+ویدیو

دو سوختبر بلوچ، در پی سانحە رانندگی دو خودرو سوختبر در محور خاش در حد فاصل روستای “کلچات”، زخمی شدند.

بە گزارش کولبر نیوز، شامگاه یکشنبە ٢ مهرماه ١٤٠٢، دو سوختبر بلوچ، در پی سانحە رانندگی دو دستگاه خودرو پراید سوختبر در محور خاش در حد فاصل روستای “کلچات”، زخمی شدە و بە بیمارستان شهر خاش منتقل شدند.
تا لحظە تنظیم این گزارش، از هویت این دو سوختبر بلوچ اطلاعی حاصل نشدە است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.
گزارشات داخلی وابسته به حکومت نیز در سال ۱۴۰۱، از جانباختن دست‌کم ١٦٨ سوختبر بلوچ تنها در محور ایرانشهر– سرباز خبر دادەاند.

کولبرنیوز

Next Post

دهگلان؛ آزادی امید نیازی برادر محسن نیازی از جانباختگان انقلاب ژینا

ی سپتامبر 24 , 2023
امید نیازی بردار محسن نیازی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در دهگلان، که در آستانه اولین سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی بازداشت شده بود، آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز، امید نیازی بردار محسن نیازی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در دهگلان، کە در آستانه اولین سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی […]
photo 2023 09 24 21 42 04

You May Like