زخمی شدن چهار کولبر در نوارمرزی نوسود

چهار کولبر اهل پاوه، از جمله سه کولبر نوجوان در نوارمرزی نوسود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدند.

IMG 20230606 123535 614

به گزارش کولبرنیوز شامگاه دوشنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن چهار کولبر اهل پاوه از جمله سه کولبر نوجوان زخمی شدند. هویت این چهار “علی حسینی” ۱٧ ساله اهل روستای بلبزان از توابع شهر پاوه، “سوران دانشی” ۲۰ ساله اهل روستای بلبزان از توابع شهر پاوه، “شوان” (فامیلی نامشخص) ۳۵ ساله اهل روستای ساتیاری از توابع شهر پاوه و “کاوان حسینی” ۱٨ ساله اهل روستای دشه از توابع شهر پاوه می‌باشد.
لازم به ذکر است که علی حسینی از ناحیه پا، شوان از ناحیه دست، سوران دانشی از ناحیه لگن و کاوان حسینی از ناحیه پشت و کمر زخمی شده‌اند. این چهار کولبر جهت مداوا به مراکز درمانی شهر حلبچه در اقلیم کوردستان منتقل شده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ١۴٠١ جمعاً ٢٣۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، مین از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.از این تعداد جمعاً ٣٩ کولبر معادل (%١٧) کشته و ١٩۵ کولبر معادل (%٨٣) زخمی شده‌اند.از مجموع ٢٣۴ کولبری کە در سال ١۴٠١ کشتە و زخمی شدەاند، جمعاً ١٧٢ مورد معادل (%٧۴) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفتە است.

کولبرنیوز

Next Post

سی سال حبس در تبعید برای سه تن از بازداشت شدگان زاهدان

س ژوئن 6 , 2023
سه تن از بازداشت‌شدگان انقلاب ژینا در زاهدان به سی سال حبس در تبعید و ۹ ماه حبس تعزیزی محکوم شدند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش، روز سه‌شنبه ٩ خردادماه ۱۴۰۲، سه شهروند بلوچ، از بازداشت‌شدگان اعتراضات زاهدان از بابت اتهامات «محاربه و اغتشاش» از سوی شعبه دو […]
photo 2023 06 06 13 19 06

You May Like