هورامان؛ ضرب و شتم یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

نیروهای هنگ‌مرزی یک کولبر را در ارتفاعات مرزی هورامان، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر اهل مریوان به نام “اسعد راهپیکار” در ارتفاعات مرزی هورامان و در حالی که هیچ کولی بهمراه نداشته است، توسط نیروهای هنگ مرزی مستقر در پاسگاه گردنه ژالانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی شد.
گفته می‌شود ماموران پاسگاه مذکور علاوه بر ضرب و شتم آقای راهپیکار، به خودروی حامل وی نیز خسارت وارد کرده‌ و شیشه‌های آن را شکسته‌اند.
با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ محکومیت امجد صالح‌زاده به جزای نقدی

س آوریل 16 , 2024
امجد صالح‌‌زاده، شهروند اهل سقز توسط دادگاه انقلاب این شهر به پرداخت شانزده میلیون تومان جزای نقدی بدل از سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز، امجد صالح‌زاده به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. بر اساس حکمی که اخیراً توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به ریاست […]
2024 04 16 16.33.17

You May Like