هورامان؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل سروآباد با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان زخمی شد.

زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای رژیم

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر از ناحيه پا زخمی شد. هویت این کولبر «علی محمدی» بیست و سه ساله و اهل سروآباد مریوان برای کولبرنیوز احراز شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴۰٢ ما شاهد افزایش ۹۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

به سوی برگزاری هر چه شکوهمندتر روز جهانی کارگر

چ آوریل 24 , 2024
چند روزی بیشتر به اول ماه مه روز جهانی کارگر نمانده است. طبقه کارگر ایران در شرایطی به استقبال اول ماه مه می‌رود، که رژیم حاکم بر ایران در اوج آشفتگی اقتصادی و در دام ابر بحران‌های چاره‌ناپذیری قرار دارد. در این میان طبقه کارگر ایران بیش از همه بار […]
جهانی کارگر edited

You May Like