هورامان؛ زخمی شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

نیروهای هنگ‌مرزی مستقر در قلعه‌نودشه اتومبيل حامل کولبران را مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار داده و یک کولبر را زخمی کردند‌.

photo 2024 07 14 09 29 05

به گزارش کولبرنیوز بامداد یک‌شنبه بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی مستقر در قلعه‌نودشه، اتومبیل حامل کولبران را به رگبار بستند که در نتیجه آن یک کولبر به شدت زخمی شده است. هویت این کولبر “محمد دری” اهل روستای “دری” از توابع شهر مریوان برای کولبرنیوز احراز شده است. به گفته یک شاهد عینی: این کولبر بر اثر اصابت گلوله جنگی از ناحیه کمر به شدت زخمی شده است و جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

‏بیانیه اتحادیه‌های کارگری دانمارک در حمایت از زندانی سیاسی شریفه محمدی

ی جولای 14 , 2024
ما به شدت حکم اعدام شریفه محمدی، فعال کارگری، حقوق زن و فعال حقوق مدنی را محکوم می‌کنیم! کارگران در ایران در مبارزه علیه نظام استثمار و حقوق پایه‌ای خود، از حق ایجاد تشکل مستقل برای دفاع از خود محرومند. مبارزه برای حقوق کارگران هرگز نباید جرم تلقی شود و […]
photo 2024 07 14 09 25 24

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی