کنارک؛ جانباختن یک کودک بلوچ بر اثر سقوط به داخل هوتگ

یک کودک ۵ ساله بلوچ به داخل هوتگ (گودال آب) در شهرستان کنارک سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

2024 05 10 12.45.33

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک بلوچ در روستای خلیج‌آباد شهرستان کنارک در هوتگ سقوط کرد و جان باخت. هویت این کودک بلوچ “عایشه بُمَیر” پنج ساله فرزند حبیب اهل روستای خلیج‌آباد کنارک می‌باشد. بر اساس این گزارش، در پی بارش‌های اخیر این هوتگ پر آب شده و عایشه در کنار هوتگ در حال بازی بوده که به داخل آن سقوط کرده و جان خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است که در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی دستکم ۹ کودک بلوچ بر اثر سقوط به داخل هوتک (گودال آب) جان خود را از دست دادند.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.

هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

“محمود عبدی” و “اسماعیل کرامتی”، همچنان در خطر ربایش و ترور توسط رژیم

ج مه 10 , 2024
“محمود عبدی” و “اسماعیل کرامتی”، دو تن از حاضرین در خیزش انقلابی ژینا در بوکان، پس از ترک ایران، همچنان در معرض تهدید و خطر ربودن و ترور توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران قرار دارند. به گزارش کولبرنیوز “محمود عبدی” ۴۴ ساله یکی از معترضین حاضر در جنبش […]
عبدی اسماعیل کرامتی

You May Like