دلگان؛ جانباختن یک کودک بلوچ بر غرق شدن

یک کودک بلوچ بر اثر سقوط در رودخانه  اسفند در شهرستان دلگان جانش را از دست داد.

یک کودک بلوچ بر غرق شدن edited 1

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک بلوچ در رودخانه اسفند شهرستان دلگان، بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد.
هویت این کودک بلوچ “محمد چاکری” ۱۰ ساله فرزند یعقوب اهل روستای اسفند شهرستان دلگان می‌باشد.
بر اساس این گزارش، این کودک جهت تماشای سیل به حریم رودخانه اسفند رفته که به داخل آن سقوط کرده است. پیکر این کودک پس از سقوط در رودخانه اسفند در نزدیکی جلگه چاه هاشم توسط مردم محلی کشف شده است.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.
هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ بازداشت و محکومیت سه کولبر

چ آوریل 24 , 2024
شامگاه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی رژیم سه کولبر را در مرز بانه بازداشت کرده و این کولبران با محکومیت جریمه نقدی روبرو شدند. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی مستقر در نوار مرزی بانه، در ادامه خشونت و سرکوب سیستماتیک خود علیه کولبران، اقدام […]
و محکومیت سه کولبر

You May Like