کامران ساختمانگر فعال کارگری آزاد شد

عصر شنبه ۶ اسفندماه در ادامه تخفیف در مجازات و آزادی زندانیان سیاسی، کامران ساختمانگر فعال کارگری پس از ١۴٩ روز بازداشت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

ساختمانگر

به گزارش کولبر نیوز کامران ساختمانگر فعال کارگری روز پنج‌شنبه ٧ مهرماه در هجوم نیروهای امنیتی رژیم به منزلش، پس از ضرب وشتم ربوده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده بود.

وی در روز یکشنبه ۱۷ مهرماه به دلیل عدم احقاق ابتدایی‌ترین حقوقش در زندان از جمله طولانی بودن مدت زمان قرنطینه و همچنین فرستادن وی به بند معتادان و نداشتن حق هواخوری به اعتصاب غدا دست زده بود.

کامران ساختمانگر پیش‌تر در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و در تاریخ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۸ پس از پایان بازجویی‌ها به زندان مرکزی شهر سنندج منتقل شده بود. وی نهایتاً در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

آقای ساختمانگر در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۸ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. با استناد این حکم فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط دادگاه تجدید نظر استان کردستان عیناً تایید شد و در تاریخ ۱ آذرماه ۱٤٠٠ نیز درخواست اعاده دادرسی آقای ساختمانگر در دیوان عالی کشور رد شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” در خصوص وی قابل اجرا است.

کولبرنیوز

Next Post

تدوین منشور خواست‌های حداقلی مردم کوردستان یک ضرورت است

ی فوریه 26 , 2023
تدوین منشور خواست‌های حداقلی مردم کوردستان یک ضرورت است انقلاب ژینا شور و شوقی بە تودە‌های میلیونی کارگر و زحمتکش، مردم کوردستان، بلوچستان، اقلیت‌های ملی و مذهبی، زنان، جوانان، جامعه رنگین‌کمان(+LGBTQIA)، جریانات سیاسی و اجتماعی دادە کە خواست‌های حداقلی، پایە‌ای و استراتژیک خود را یک بار دیگر تعریف و تدوین […]
photo 2023 02 26 15 44 41

You May Like